Den om den onda halsen och belgian blue salukin.

I morse vaknade jag med ont i halsen, huvudvärk och en rad ytterst märkliga drömmar som jagat mig från djup sömn till yrvakenhet. Den mest otäcka drömmen involverade en av mina två hundar, Tooka, som är en 8-månaders saluki med alldeles för lite aptit. Energi och livsglädje har hon så det räcker och blir över men mat? ... Nja. Inte så roligt såvida man inte får sitta och knapra på en tjurmuskel eller en flottig grisknorr eller nåt annat vidrigt djuraffärerna har bestämt att vi ska plocka med oss hem till våra rena, städade hem.
   Men, i nattens mardröm var Tooka inte alls någon benig saluki som nästan ramlar omkull när hon skakar ur de sista vattendropparna ur pälsen efter en promenad i regnet. Nej, i drömmen verkade de ha korsat henne med en Belgian Blue. Hon såg ut som en blandning mellan en ståtlig alv ur Sagan om Ringen-filmerna och Hulk Hogan. Men givetvis lika tillgiven och kontaktsökande som hon alltid är. Det var nog snarare jag som inte var så speciellt sugen på att sitta i soffan och killa Hulk Hogan under hakan och säga: -Duktig flicka! (Tooka är en tik.)

Resten av natten drömde jag om en öken i ett radhusområde som spottade ur sig nyfödda Borzoi-valpar. Någon som är sugen på att tyda mina drömmar?

Kommentarer
Postat av: ERIK

Jisses, vilken lång kommentar du skrev. du skriver med sånna ord jag inte förstår mej på riktigt ibland xD haha!



men kan hålla med om att amerikanska idol har ett annat utbud!

2008-11-23 @ 15:45:54
URL: http://eerikandersson.blogg.se/
Postat av: Johan

Tja Jonnie

Tack så jättemycket för de fina orden på min blogg! Det var skitkul att läsa. Säg gärna till om du har några sköna musiktips ;)



Ska hålla ett öga på din blogg o hemsida också!

2008-11-24 @ 23:18:59
URL: http://music.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0